Novinky z oblasti firemného vzdelávania pod jednou strechou

 TAYLLOR & COX Slovensko, a. s., 26.07.2017, 10:24

Nevieš prísť na to, v čom spočívajú hlavné výhody ITIL®u? Aké benefity získaš ty, celá organizácia, ak si osvojíš jej princípy? Pripravili sme pre Vás aj niekoľko príkladov spoločností, ktoré prijali ITIL® a neľutujú.

Hoci nám dnešné technológie už poskytujú robustné schopnosti a umožňujú značnú flexibilitu, sú veľmi zložité. Globálny dosah dostupný pre spoločnosti prostredníctvom internetu poskytuje obrovské podnikateľské príležitosti, pričom predstavuje ďalšie výzvy týkajúce sa dôvernosti, integrity a dostupnosti služieb a údajov.

Okrem toho IT organizácie musia byť schopné splniť alebo prekonať očakávania v oblasti služieb, pričom pracujú čo najefektívnejšie, ako vedia.

Existuje návod na zdokonalenie skvelých služieb?

Dalajláma povedal: „Ak má problém riešenie, nemá zmysel robiť si starosti. Ak riešenie nemá, starosti nepomôžu."

Riešenie spočíva v konzistentných, opakovateľných procesoch, ktoré sú kľúčom k efektívnosti, účinnosti a schopnosti zlepšovať služby.

Tieto konzistentné, opakovateľné procesy sú uvedené v rámci metodiky ITIL®.

Čo patrí medzi hlavné výhody ITIL®?

#1 Zosúladenie podnikania podľa ITIL®

sa stáva aktívom pre podnikanie, keďže môže organizácia proaktívne odporučiť riešenia ako odpoveď na jednu či viac obchodných potrieb. Hlavný riadiaci tím pre IT technológie, ktorý je v rámci stratégie služieb ITIL®u a implementácia správy portfólia služieb, poskytuje poskytovateľovi služieb príležitosť porozumieť terajším a budúcim potrebám podniku; rozvíjať ponuku služieb, ktorými sa môžu zaoberať.

#2 Vyjednávanie dosiahnuteľných úrovní služieb

Obchodníci a poskytovatelia IT služieb sa stanú skutočnými partnermi, kedy sa môžu dohodnúť na realistických cenových úrovniach služieb.

#3 Predvídateľné, konzistentné procesy

Očakávania zákazníkov je možné nastaviť a ľahšie ich spĺňať prostredníctvom predvídateľných procesov, ktoré sa musia dôsledne uplatňovať. Procesy dobre zabehnutej praxe okrem toho poskytujú pevný základ, na ktorom je možné položiť základy potrebné pre dodržanie požiadaviek a predpisov.

#4 Efektivita pri poskytovaní služieb

Jasne definované procesy s jasne zadefinovanou zodpovednosťoupre každú činnosť, ktoré odporúča aj matica RACI, môžu veľmi výrazne zvýšiť efektivitu. V spojení s hodnotením metrík účinnosti, ktoré indikujú čas potrebný na vykonanie každej aktivity, je možné optimalizovať úlohy poskytovania služieb.

#5 Merateľne zdokonaliteľné služby a procesy

Dôsledné, opakovateľné procesy je možné merať, a preto je možné ich lepšie vyladiť na presné dodanie a celkovú efektivitu. Napr. kritickým faktorom úspechu pri riadení incidentov je skrátenie času na obnovenie služby. Keď sa použijú predvídateľné konzistentné procesy, môžu sa zachytiť kľúčové ukazovatele výkonnosti, ako je priemerná doba na obnovenie služby, aby sa určilo, či tento KPI (key performance indicator) trenduje v pozitívnom alebo negatívnom smere. Navyše podľa usmernení ITIL® sú služby navrhnuté tak, aby boli merateľné. Pomocou vhodných metrík a monitorovania môžu IT organizácie monitorovať dohody o úrovni služieb (SLA – service level agreement) a podľa potreby vylepšiť.

#6 Spoločné termíny sú definované v spoločnom slovníku

Ktoré spoločnosti používajú ITIL®?

Doslova tisíce spoločností po celom svete a v mnohých odvetviach a veľkostí prijali ITIL® (medzi nimi aj mnohé spoločnosti pôsobiace na Slovensku):

  • Veľké technologické spoločnosti ako Microsoft, HP, Fujitsu, IBM
  • Maloobchodníci ako Target, Walmart a Staples
  • Finančné inštitúcie, ako napríklad Citi, Bank of America, Barclays Bank
  • Zábavné subjekty ako Sony, Disney
  • Výrobcovia ako Boeing, Toyota, Bombardier
  • Farmaceutické spoločnosti ako Eli Lilly, Pfizer, Takeda Pharmaceuticals.
  • Pretože ITIL® je "rámec", má byť prispôsobený tak, aby vyhovoval každému priemyslu, veľkosti, organizačnej štruktúre a požiadavkám spoločnosti. Môže byť prijatý na celý životný cyklus alebo v rámci konkrétnych procesných oblastí, aby sa každá organizácia IT stala skutočným strategickým aktívom pre podnik, ktorý podporuje.

Príďte k nám a naučíte sa metodiku ITIL® v pohodovej atmosfére.

ITIL® Foundation

AUGUSTOVÝ TERMÍN KURZU: 21.8.2017 -23.8.2017 (PO - STR)



Firma TAYLLOR & COX Slovensko, a. s. ponúka vzdelávacie aktivity


Žiadne položky.

Žiadne položky.

Žiadne položky.